چگونه ۳۱ روز باقیمانده تا کنکور را در آرامش سپری کنیم؟

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





طراحی ایستگاه راه آهن،فاصله ایستگاه های راه آهن،اطلاعات ایستگاه راه آهن تهران،پارکینگ ایستگاه راه آهن تهران

چگونه ۳۱ روز باقیمانده تا کنکور را در آرامش سپری کنیم؟

چگونه ۳۱ روز باقیمانده تا کنکور را در آرامش سپری کنیم؟

سایت دانشجوفا :جای سوزن انداختن نیست، تمام میز و نیمکت‌های کتابخانه به قرق دانش‌آموزان درآمده است، طبقه بالا، پایین، محوطه بیرونی، پستو و راهروها، هر جایی که دنج و ساکت است، مکانی شده برای پشت کنکوری‌ها، روزشمار کنکور به سرازیری رسیده است، فقط ۳۱ روز.

 

وقت تنگ است، نباید زمان را از دست داد، هر ساعت اتلاف وقت می‌تواند آنها را از رتبه، دانشگاه یا رشته‌ای که در نظر گرفته‌اند دور کند. بیشترشان کتاب‌های مرجع را جمع و جور کرده‌اند، یادداشت و جمع‌بندی‌ها کارسازتر است. ماه طلایی جمع‌بندی و تست زدن را باید از دست نداد. ماهی که تعیین تکلیف می‌کند تا‌ تر و خشک باهم نسوزند، چون صندلی خالی دانشگاه‌ها درنتیجه تلاش پر می‌شود. کنکوری‌ها ماه آخر را «ماه دلشوره» می‌نامند و می‌گویند هر چه به آخرین روزهای باقیمانده به کنکور نزدیک می‌شوند بیشتر دلشوره می‌گیرند. ماه آخر مانند شب امتحان است، با این تفاوت که دراین زمان باقیمانده باید جور دیگری درس خواند.

 

کارشناسان آموزشی معتقدند دانشآموزانی که تاکنون درس خواندهاند و چه آنهایی که نخواندهاند از امروز باید قید درس خواندن و یاد گرفتن مطالب جدید را بزنند! پدرام فیاضیان، مشاور برنامهریزی تحصیلی در این باره به جامجم میگوید در دوران باقیمانده تا روز کنکور دانشآموز نباید مطالعه داشته باشد؛ چون وقتی برای مرور نخواهد داشت و مطالعه بدون مرور ثمربخش نخواهد بود.

حال برخی والدین نیز این روزها بهتر از داوطلبان کنکور98 نیست به همین دلیل کارشناسان توصیه میکنند این دست از پدر و مادرها بهتر است به خود مسلط باشند و به استرس کنکوریها دامن نزنند؛ زیرا در اندک فرصت باقیمانده حفظ آرامش مهمترین نکته است.

بیخیال مطالب جدید

از امروز تا روز کنکور دانشآموزان نمیتوانند مطلب جدیدی را یاد بگیرند، چون زیر ساختهای آموزش بر اساس مرور، مرور و بازهم مرور است و در نتیجه مطالبی که تازه بخواهد مطالعه شود، زمانی برای مرور یا تست زدنشان باقی نمانده است. فیاضیان با اشاره به زمان باقی مانده تا کنکور درباره دانشآموزی که تا امروز درس خوانده و مطالعه داشته است، ادامه میدهد: این دانشآموزان میبایست به جمعبندی مطالب روبیاورند، خود جمعبندی در دو حوزه خلاصه میشودکه مهمترین آنها تثبیت مفاهیم در ذهن و تسلط بر تستزنی است. آن طور که مشاور برنامهریزی تحصیلی میگوید متقاضی شرکت در کنکور باید مطالبی را که خوانده است در ذهنش ثابت کند، همچنین برای تسلط پیدا کردن در تستزنی هم باید تستهای چند سال گذشته کنکور را در شرایط بازسازی شده جلسه کنکور تمرین کنند. حل و مطالعه سوالات آزمون سنجش و دیگر آزمونهای داخل و خارج کشور سوالاتی هستند که در این دوره میتواند به پشت کنکوریها کمک کند. او با تاکید بر نخواندن مطالب جدید ادامه میدهد: یکی از اشتباههایی که دانشآموزان در این دوره انجام میدهند، تستهای تالیفی است که درست نیست و باعث سردرگمی متقاضیان کنکور میشود.

دانلود جزوات کنکور

دانش آموز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : مدیر